La capăt de barbarie

Ce-ar mai fi de spus? Sau de scris.

Agonia unei civilizații (!?) similară cu cea a modelului pe care încearcă din greu să-l imite și reînvie – imperiul roman al circului de sînge? Sfîrșitul necesar al imperiului de atunci a coincis cu răspîndirea creștinismului. Acum?

Barbarii structurați îi numesc pe ceilalți barbari pentru că îi întrec în cruzime, o aplică sistematic și mor de dorința de a face un simbol din excesul ei.

Ce să mai scriu? Scîrba de mizeria numită, din inerție și tot mai în derîdere, occident am exprimat-o în mai multe feluri. Specia nu pot să mi-o schimb și apare tot mai evident că racile profunde o macină. Așa-zisa civilizație care ne-ar împacheta într-un strat de comportament care să ne facă suportabili a devent redundant detestabilă, un paravan pentru legitimarea tuturor viciilor.

Nu există un sfîrșit care să se înscrie în minutajul de tip hollywoodian sau științific. Există un sfîrșit cînd nu mai receptezi mizeria, o scuipi automat, o eviți, fugi, nu-ți pasă și încerci, cu un fel de efort lipsit de efort, dar disperat în felul său, să nu mai bagi de seamă decît ceea ce ar părea (și s-ar putea) să rămînă frumos în ciuda barbarilor tehnologizați.

Totuși, frumosul fără bine nu are rost, dependența de alt om implică nevoia ca binele să opereze. Ceea ce nu se mai întîmplă, pentru că binele în minciună se numește… priviți în jur…

Cu mine însumi am căzut de acord că am atins capătul barbariei pe care aș fi putut să o mai suport. De acum, mă deconectez, mă dezic, mi se rupe. Voi fi ca ceilalți – cacofonie necesară. Dacă mă voi putea scutura, din cînd în cînd, poate voi găsi șansa de a face și ceva bine. Nu mi-am putut reprima înclinația spre jocuri de cuvinte. Un final la fel de bun ca altul.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • bogdan  On 9 Mai 2011 at 14:33

    Cred că există un echilibru și că excesele civilizației occidentale vor avea o contrapondere. Care va fi aceea, care va fi plata, ar putea cineva să spună? Vom ajunge cu toții musulmani? Nu vom mai fi deloc? Vom fi guvernați de chinezi? Cine poate să știe?

  • conumishu  On 10 Mai 2011 at 19:32

    Nu vom deveni nici musulmani nici nu ne vor ocupa chinezii, dar monstruozitatea se va prăbuși.

    Există contraponderi externe, deocamdată nebunia puterii face occidentul să se mențină într-o ofensivă, de sistem în primul rînd, cu intenția clară de a controla planeta.

    Sfîrșitul va veni din interior. Ca și suferința. Ca și vindecarea, pentru că nu va fi suficientă dispariția turmei isăreștilor. Chiar trebuie să ne deșteptăm ca indivizi, să mai și punem în aplicare ceea ce din gură ne pricepem (nu mă refer doar la români), să ne apărăm valorile umane fundamentale – bine codificate în creștinism, de exemplu.

    Altfel, trecerea la barbarie – definită ca inumanitate – rămîne o certitudine.

    Deocamdată, pare mai limpede că suferim (noi, „prostimea” occidentului) din cauză că nu ne folosim inteligența, se va vedea curînd că lipsa cea mare stă în slaba folosire a sufletului – ne înrăim. Și se vrea asta.

Lasă un răspuns

